Impreuna cu David si Maia am trecut prin multe aventuri frumoase, insa in luna martie a anului 2012, totul s-a schimbat pentru noi. Trecusera cateva saptamani de cand Maia nu se simtea bine, avea febra, o durea burtica si era obosita. Dar nimic nu ne-a pregatit pentru ceea ce avea sa urmeze, diagnosticul care ne-a schimbat viata la toti patru : neuroblastom stadiul IV risc inalt. In aprilie 2012 am inceput tratamentul la Timisoara si pentru a spori sansele de vindecare am luptat pentru continuarea tratamentului in strainatate. Cu ajutorul rudelor si al prietenilor am reusit sa continuam tratamentul in Germania, asa ca din iunie 2012 suntem la Tübingen, centru universitar cu experienta in tratarea acestei boli. In octombrie 2012 a avut loc operatia de rezectie a tumorii si a metastazelor. Anul 2013 Maia l-a inceput cu tratamentul mIBG, urmat apoi de transplantul de celule stem si radioterapie.

In august 2013, cand speram ca tratamentul sa se fi incheiat a venit lovitura cea mare: boala s-a intors si a trebuit sa luam lupta de la capat.

In decembrie 2013, lupta a incetat si odata cu ea si aventura Maiei.


joi, 3 ianuarie 2013

3 ianuarie

Revelionul a trecut

iar noi ne-am reluat rutina, adica am inceput cura cu numarul opt si ultima dinainte de transplant. 
De ieri suntem in spital si am reinceput administrarea de citostatice, care de acesata data va dura 8 zile. Acum la 11:30, cand eu scriu, Maia inca doarme. Ifosfamidul care i se administreaza timp de 120 de ore, mi s-a spus ca da somnolenta. Se pare ca au dreptate. 
Pentru 16 ianuarie este programat un RMN care ne va spune unde ne aflam: am reusit sa scapam de tot ce era suspect sau nu ?
Pentru a merge la sigur si a distruge eventualele "celule rele" invizibile cu metodele conventionale, in 22 ianuarie ne vom interna pentru tratamentul cu MIBG (I131). 
La inceputul lui februarie urmeaza asa-zisul transplant sau tratamentul de consolidare - o doza foarte mare de citostatice  (intensive medikamentöse Chemotherapie sau "Konditionierung") dupa care maduva osoasa nu se mai poate reface singura si e nevoie de administrarea de celule stem din care se vor forma noile elemente sangvine (stem cell rescue sau Stammzelltransplantation).  Citostaticele folosite la consolidare sunt fie Melphalan, Carboplatin si Etoposid fie Melphalan si Busulfan. Alegerea ne apartine. Problema este ca nu e o alegere usoara. Ultimele studii arata ca varianta cu Busulfan da o rata mai redusa de recadere dar echipa de la Tübingen are mai multa experienta cu prima varianta. Cu ambele variante exista riscul unui neoplasm secundar, cel mai infricosator gand posibil, dupa cel al unei posibile recaderi. O alta problema o reprezinta Carboplatinul care ar accentua problemele cu auzul pe care Maia le are deja in urma tratamentului cu Cisplatin (la ultima cura N5 Cisplatinul a si fost inlocuit din acest motiv cu Carboplatin care speram noi a fost mai putin ototoxic).

Un comentariu:

  1. Ne pare nespus de rau ca nu putem ajuta nici macar cu un sfat, dar putem in schimb sa ne rugam ca Bunul Dumnezeu sa va dea tzie si doctorilor care trateaza, gandurile si hotararile cel mai bune pentru tratarea si insanatosirea micutzei MAIA!!!!! Doamne ajuta!Omi, Duci si Cica

    RăspundețiȘtergere