Impreuna cu David si Maia am trecut prin multe aventuri frumoase, insa in luna martie a anului 2012, totul s-a schimbat pentru noi. Trecusera cateva saptamani de cand Maia nu se simtea bine, avea febra, o durea burtica si era obosita. Dar nimic nu ne-a pregatit pentru ceea ce avea sa urmeze, diagnosticul care ne-a schimbat viata la toti patru : neuroblastom stadiul IV risc inalt. In aprilie 2012 am inceput tratamentul la Timisoara si pentru a spori sansele de vindecare am luptat pentru continuarea tratamentului in strainatate. Cu ajutorul rudelor si al prietenilor am reusit sa continuam tratamentul in Germania, asa ca din iunie 2012 suntem la Tübingen, centru universitar cu experienta in tratarea acestei boli. In octombrie 2012 a avut loc operatia de rezectie a tumorii si a metastazelor. Anul 2013 Maia l-a inceput cu tratamentul mIBG, urmat apoi de transplantul de celule stem si radioterapie.

In august 2013, cand speram ca tratamentul sa se fi incheiat a venit lovitura cea mare: boala s-a intors si a trebuit sa luam lupta de la capat.

In decembrie 2013, lupta a incetat si odata cu ea si aventura Maiei.


miercuri, 7 iulie 2010

la Legoland si playmobil FunPark - partea 1 - drumul



       O pasiune aproape la fel de mare ca si hainele o reprezinta excursiile. Pasiunea este impartasita si de sotul meu si de micutii mei: David de 6 ani si Maia de 2 ani. Si pentru ca acum trei zile ne-am intors din cea mai recenta excurise vreau sa va povestesc despre cele vazute.


       Am vizitat regiunea Franken, aflata in partea de nord a landului Bayern. Am plecat din Timisoara cu gandul sa nu ne stresam nici noi si nici copiii cu un drum prea lung si obositor, asa ca am planificat sa dormim pe drum. Ne-am oprit la Neusiedler See, la cativa kilometrii dupa ce am trecut granita Austriei. Am trecut de multe ori pe langa, in goana, pe autostrada dar merita popasul, chiar cateva zile in tihna. Din 2001 Neusiedler See a intrat in patrimoniul UNESCO.


      Ne-am cazat la Hoteldorf Seepark Weiden in Weiden am See, in partea de nord a lacului. 
Neusiedler See se afla la jumatatea drumului nostru, si aproape de autostrada. Acesta a fost motivul principal pentru alegerea cazarii, dar factorul pret nu a fost de neglijat: 4 adulti, parintii, bunicii, si 2 copii, am platit pentru o noapte 75 euro in Rosenhof-Familienappartements (pretul a fost de presezon). 
 Apartamentul este gandit pentru 5 persoane, noi am fost 6, dar micuta de 2 ani este "cantitate neglijabila". Apartamentul este dotat cu tot ce ai nevoie si este curat dar nu luxos. Nici nu ne-am asteptat insa la lux avand in vedere pretul. Apartamentul este de fapt o casuta "insiruita" care are intrare pe ambele parti si se compune din parter si etaj. La parter se afla baia cu dus, WC-ul separat si living-ul cu locul de luat masa si kitchineta.  Living-ul se deschide catre o gradina mica cu masa si scaune de plastic, delimitata de cea vecina de un gard viu. In living se mai afla un pat pentru o persoana si televizorul. La etaj se afla cele doua dormitoare fiecare cu cate doua paturi simple. Cele doua minusuri ale apartamentului au fost tantarii (exista plasa la usa si geam dar totusi...) si scara, destul de abrupta pentru micuta noastra. Ne-am fi dorit sa stam si la intoarcere aici, dar nu am mai gasit liber un apartament similar. Au ramas disponibile cele mai scumpe si la pret de sezon plin. Asa ca am dormit in Ungaria si i-am pomenit pe cei de la booking.com, dar despre asta altadata.


    Lasand la o parte aspectele practice ale cazarii, o impresie foarte placuta ne-a facut-o lacul cu micile localitati din jurul lui, in care domnea un aer de vacanta.  Noi am ajuns tarziu asa ca nu am apucat sa vizitam obiectivele turistice care nu sunt putine. Fiind obositi dupa facutul bagajelor + drum, ne-am multumit cu atmosfera foarte placuta din "satul nostru de vacanta" - Hoteldorf Seepark Weiden.
Satul de vacanta e o chestie foarte faina unde o parte din casute sunt proprietatea hotelului si altele sunt in proprietate privata. Toate sunt foarte cochete, acoperite cu stuf, si unele din ele au si cat un mic loc pentru barcute.
Gazonul te invita sa mergi descult si ... criteriu de baza in alegerea cazarii: locuri de joaca relativ OK.
In tot parcul se afla mici lagune, astfel ca tota lumea are "vedere la apa".
Lacul propriu-zis este o intindere calma de apa nu prea adanca, care la apus arata kicios de frumos. Strandul satului de vacanta poate fi accesat doar contra cost in cursul zilei, dar seara la plimbare nu mai intreaba nimeni.




       Pentru cine are putin timp merita vizitat parcul national Neusiedler See - Seewinkel (obligatoriu cu binoclu in dotare)

BirdExperience


Localitatea Rust aflata pe malul vestic



si ... nelipsitul bonus pentru copii: Familypark Neusiedlersee. Nu este foarte ieftin ( 17 euro /adult sau copil peste 3 ani ) dar ce nu fac parintii pentru odraslele lor si pentru un pic de liniste ?

Familypark Neusiedlersee

Ce asi mai fi vrut sa vizitez si nu am apucat: Kaiserliches Festschloss Hof, aflat de partea cealalta a autostrazii.




 Castelul este inconjurat de o gradina impresionanta care se intinde pe 7 terase. 
Pe o latura a castelului se afla castelul Meierhof . Aici se afla ateliere de olarit, impletit cosuri, o distilerie: "Schnapsbrennerei" si grajdurile cu celebri cai Lipizani, magarii albi, camilele si ... ratustele. 
Astfel complexul devine interesant si pentru micutii vizitatori care pot fi convisi sa renunte o zi la tiribombe in favoarea vizitarii unui castel. Intrarea este gratuita pentru copii sub 7 ani, iar cei mai mari de 7 ani si adultii platesc o taxa de intrare de 8,50 euro. Castelul poate fi vizitat in perioada 15 aprilie - 1 noiembrie si este deschis (ca dealtfel aproape toate atractiile din Austria si Germania) intre orele 10 si 18.


      Tot pe cealalta parte a autostrazii se afla si outlet-ul de la Parndorf, pentru amatorii de shopping.


      O chestie care m-a tentat, dar nu m-a lasar buzunarul: recent inauguratul hotel cu bai termale:
 St.Martins Therme & Lodge. Cazarea pentru o noapte costa peste 250 euro camera, asa ca ... altadata.
Summer Island



     Pentru melomani, la Moerbisch am See, in partea de sud-vest a lacului, are loc in perioada 15 iulie - 29 august, festivalul Seefestspiele Moerbisch cu muzica foarte diversa: de la opereta "Der Zarewitsch" a lui Franz Lehar, la Xaver Naidoo si 'Schlagerstars' precum Hansi Hintersser si Ricchi e Poveri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu